Któż z nas nie lubi słodyczy? Małe, czekoladowe cukiereczki, pralinki, czy nasze ulubione markizy, dają nam mnóstwo szczęścia. Ileż to razy, w złym samopoczuciu, sięgaliśmy własnie po słodycze, aby poprawić sobie nastrój, chociażby na chwilę. Mimo, że słodycze zazwyczaj zawierają mnóstwo cukru i, w gruncie rzeczy, nie niosą ze sobą żadnej wartości zdrowotnej, nadal są bardzo chętnie wybierane przez wszystkich, niezależnie od wieku.
Popularność słodyczy nie umknęła uwadze branży reklamowej. Nie jest tajemnicą, że reklamodawcy bardzo często umieszczają w swoich filmach, spotach reklamowych słodycze z logo danej firmy. Wiele firm decyduje się pomóc we współfinansowaniu jakiegoś przedsięwzięcia, w zamian życząc sobie by ich produkt został umieszczony w reklamie. Nazywa się to lokowanie produktu, czyli zamierzona prezentacja konkretnej marki w materiale (najczęściej filmowym) w celu uzyskania kapitału od właściciela tej marki. Lokowanie produktu, jakim są słodycze to bardzo wdzięczna odnoga tego zjawiska. Wszyscy przecież lubią słodycze!
Zobacz: czekoladki dla gości weselnych
Słodycze reklamowe bardzo często pojawiają się w telewizyjnych serialach, w filmach kinowych oraz we wszelkiego rodzaju wytworach kultury. Nie ma w tym nic dziwnego. Jeżeli ktoś uważa, że firma produkująca słodycze nie może być sponsorem, który w zamian za reklamę wykłada pieniądze na film, to grubo się myli. Należy zwrócić uwagę, że lokowanie słodyczy, na przykład w filmie, jest dużo bardziej subtelne, niż dajmy na to, jakaś nachalna reklama napoju gazowanego, czy marki samochodu. Słodycze są małe i mogą pozostać niezauważone przez widza. Swą obecność w branży reklamowej słodycze odgrywają także jako materiały promocyjne. Firmy często zamawiają cukierki owinięte w papierek ze swoim logo, aby rozdawać je osobom zgromadzonym, na przykład, na targach pracy.