Od 2000 r., wraz z Cadillac CTS, marka odrodziła się pod względem sprzedaży i wartości marki. Ford’s Lincoln, który odnotował spadek sprzedaży w wyniku starzejącego się składu, próbował przywrócić konkurencyjność tej luksusowej marki, wprowadzając na rynek nowe modele, takie jak Lincoln MKS, jak również pozbywając się innych marek z grupy Premier Automotive Group.

Niedawno Hyundai wydał Genezę i Equus, mając nadzieję, że powtórzy tę samą strategię podcinania cen konkurentów o ustalonej pozycji.

Przewóz osób Poznań a recesja w 2008 r.

Recesja pod koniec lat trzydziestych XX wieku była pierwszą recesją od czasów Wielkiego Kryzysu lat trzydziestych, kiedy rynek samochodów luksusowych znacznie ucierpiał, czego nie można było zauważyć w poprzednich okresach spowolnienia gospodarczego. Wielu takich klientów widziało spadek wartości netto po załamaniu się rynków finansowych i wartości nieruchomości. Na przykład niektóre z największych spadków osiągnęły najwyższy poziom, w tym BMW serii 7 i Rolls-Royce Phantom, a Mercedes-Benz niespodziewanie obniżyła cenę początkową swojej nowej Klasy E z 2010 roku. Przewóz osób Poznań.

Niezwykle gwałtowny spadek sprzedaży luksusowych samochodów skłonił obserwatorów do przekonania, że nastąpiła fundamentalna zmiana i przekształcenie rynku luksusowych samochodów, przy czym jeden z przedstawicieli branży zasugerował, że marki nie podlegają już stosowanym przez nich premiom, a drugi powiedział, że widoczna konsumpcja nie jest już atrakcyjna w złych warunkach ekonomicznych. Ponadto, główne marki mogły zaoferować udogodnienia i urządzenia, takie jak skóra, drewno i hamulce przeciwblokujące, które wcześniej były stosowane tylko w luksusowych samochodach, w miarę jak koszty spadały.

Jednak sprzedaż pojazdów luksusowych nie spadła tak bardzo, jak ich nieluksusowe odpowiedniki. Marki luksusowych pojazdów na ogół korzystały ze zdrowszych finansowo dealerów, lepszego leasingu i certyfikowanych programów przedprodukcyjnych oraz lojalnych klientów, dlatego oczekuje się, że sprzedaż wzrośnie szybciej niż sprzedaż samochodów na rynku masowym.[98]. Inni zwracają uwagę, że rośnie zainteresowanie luksusowymi pojazdami z rynków wschodzących, takich jak Chiny i Rosja.

Samochód do przewozu osób

Przewóz osób Poznań a zainteresowanie luksusowymi pojazdami

Na przykład w Kanadzie kilku producentów luksusowych samochodów osiągnęło rekordowe wyniki sprzedaży w sierpniu 2009 r., głównie dzięki agresywnym zachętom do zakupu luksusowych pojazdów klasy podstawowej. We wrześniu 2009 r. BMW, Mercedes-Benz, Lexus i Audi odnotowały spadek cen w porównaniu z dobrze wyposażonymi nieluksusowymi samochodami. Na przykład w Kanadzie kilku producentów luksusowych samochodów osiągnęło rekordowe wyniki sprzedaży w sierpniu 2009 r. We wrześniu 2009 r. sprzedaż BMW, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz, Lexus i Audi spadła o 5 % w porównaniu z wcześniej w Kanadzie w porównaniu z rokiem 2008. Dyrektor Mercedes-Benz Kanada zasugerował, że marka „już w czasie recesji zdołała przyciągnąć konsumentów „klasy średniej”, ponieważ posiadanie Mercedesa-Benza wiąże się z „przynależnością do klubu”.