Szef BMW Canada powiedział, że luksusowe samochody nadal są atrakcyjne, „myślę, że dzięki nowym obraźliwym produktom i nowej konstrukcji oraz dzięki temu, że jesteśmy wzorem we wszystkich dziedzinach, jeśli chodzi o wydajność paliwową, która razem stymuluje wiele rynku”. BMW zdołało utrzymać rentowność w 2009 r., podczas gdy inni konkurenci odnotowywali straty, dzięki szybkiemu ograniczeniu produkcji w celu uniknięcia poparzenia gotówkowego dzięki rozdmuchiwanym zapasom.

Wypożyczalnia samochodów – uzasadnienie działania

W 2010 r. BMW było najlepiej sprzedającym się producentem samochodów luksusowych pod względem sprzedaży, wyprzedzając konkurentów Audi AG i markę Mercedes-Benz Daimler AG. Towary Veblen to rodzaje towarów luksusowych, których ilość wzrasta wraz ze wzrostem ceny, co jest oczywistą sprzecznością z prawem popytu. Konsumenci w miarę wzrostu cen w większym stopniu preferują dobro, a w rezultacie krzywa popytu rośnie. Na przykład w latach dziewięćdziesiątych, kiedy dżinsy „modne” stały się popularne, jeden ze sprzedawców detalicznych odkrył, że może sprzedać więcej, gdy podniesie cenę. Wypożyczalnia samochodów poznanwypozyczalnia.pl.

Funkcjonują również jako dobra pozycyjne, obejmują drogie wina, biżuterię, torebki projektantów mody i luksusowe samochody, które są poszukiwane z powodu, a nie pomimo, wysokich cen żądanych za nie. To sprawia, że są one pożądane jako symbole statusu w praktykach widocznej konsumpcji i widocznego wypoczynku.

Nazwa towarów Veblen pochodzi od imienia amerykańskiego ekonomisty Thorsteina Veblena, który po raz pierwszy określił konsumpcję jako sposób poszukiwania statusu w teorii klasy rekreacyjnej (1899) Konsekwencją efektu Veblena (gdzie towary są poszukiwane po zawyżonych cenach) jest to, że spadek ich ceny zmniejsza ich popyt.

Konsumenci wolą kupować droższe towary, ponieważ uważają, że towary o wyższej cenie są bardziej ekskluzywne i w związku z tym wskazują status.

Wypożyczalnia samochodów na określony czas

Wypożyczalnia samochodów – powiązane pojęcia

  • Efekt Veblena jest jedną z rodziny teoretycznie możliwych anomalii w ogólnym prawie popytu w mikroekonomii. Inne skutki z tym związane to:
  • Efekt snobu: wyrażona preferencja dla towarów, ponieważ różnią się one od tych powszechnie preferowanych; innymi słowy, dla konsumentów, którzy chcą używać produktów ekskluzywnych, cena jest ceną jakości.
  • Efekt bandwagonowy: preferencje dla dobrego wzrostu wraz ze wzrostem liczby kupujących (efekt psychologiczny).
  • Efekt sieci: wartość dobra wzrasta wraz ze wzrostem liczby nabywców lub użytkowników (np. wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z telefonów lub Facebooka wzrasta wartość posiadania telefonu lub przebywania na Facebooku, ponieważ użytkownik może dotrzeć do większej liczby osób).

Powszechne prawo równowagi biznesowej: niska cena towaru wskazuje, że producent mógł pogorszyć jakość, czyli „dostajesz to, za co płacisz”.